53 DH NS i 150 GZ NS z wizytą we Wrocławiu

W tym roku po raz pierwszy 53 DH NS „Po Horyzont” oraz 150 GZ NS „Wesołe Słoneczka” wzięły udział w Festiwalu Piosenki Harcerskiej i Turystycznej „Bumerang” we Wrocławiu. Dzięki dofinansowaniu otrzymanemu ze starostwa powiatowego w Piasecznie w podróż na Dolny Śląsk wyruszyło nie 20 harcerzy pociągiem lecz prawie 40 osobowa ekipa zuchowo – harcerska autokarem.

Po przybyciu do Wrocławia pierwsze kroki skierowaliśmy na Stare Miasto aby odszukać najsłynniejsze na świecie krasnale. Posiłkiem w najprawdziwszym barze mlecznym oraz zakupem pamiątek zakończyliśmy pobyt na Rynku i skierowaliśmy się na miejsce noclegowe.
W Hali Sportowej Piłki Ręcznej przywitało nas uśmiechnięte grono organizatorów Festiwalu i skierowało do ….. sypialni. Naszym oczom ukazała się wielka hala, na której było już zgromadzonych ponad 100 osób. W sumie nocowało nas razem około 250 zuchów i harcerzy. Zanim jednak zapadliśmy w jakże zasłużony sen, przygotowaliśmy i zjedliśmy – w iście spartańskich warunkach – kolację a następnie w trakcie wieczornego kominka poznaliśmy wszystkich uczestników Festiwalu.

Sobota po brzegi wypełniona była piosenkami. Z rana próba mikrofonów, później udział w Festiwalu jako uczestnik oraz jako widz, a na deser występ jednego z najsłynniejszych zespołów harcerskich „Wołosatki”. Gdy na scenie rozbrzmiewały największe przeboje: „We wtorek w schronisku”, „Wędruj z nami” czy w końcu „Bieszczadzki trakt” cała publiczność nie tylko, że śpiewała lecz również tańczyła. Gdy gromko oklaskiwane „Wołosatki” zakończyły koncert nadszedł moment trzymający wszystkich w napięciu – rozdanie nagród. Ku wielkiej radości nas wszystkich nasze zuchy ze 150 GZ NS „Wesołe Słoneczka” za wykonanie piosenek „Uśmiech proszę” oraz „Bingo” zajęły I miejsce natomiast nasi harcerze z 53 DH NS „Po Horyzont”, którzy zaśpiewali „Już 60 lat” oraz „Idę w góry” otrzymali Brązowy Bumerang. Nasza ekipa zuchowo – harcerska odniosła wielki sukces, praca włożona w przygotowanie do Festiwalu została przez jury oraz organizatorów doceniona.

Część konkursową, która odbyła się w Klubie 4 Regionalnej Bazy Logistycznej zakończyliśmy wspólnym zdjęciem i obrzędową „Iskierką” ale nie był to koniec wspólnego świętowania. Tuż przed snem obejrzeliśmy „Czarne stopy”. W niedzielę po spakowaniu, zjedzeniu śniadania oraz posprzątaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przed dotarciem do Łbisk, stanęliśmy jeszcze na posiłek w Mc Donald`s, gdzie biesiadowaliśmy prawie 2 godziny.

Ogromnie cieszymy się, że mogliśmy tak licznie wziąć udział w Festiwalu Piosenki Harcerskiej i Turystycznej „Bumerang”. Nowe doświadczenia, nawiązane znajomości, pozytywne emocje to bagaż, z którym wróciliśmy do domu.

Do Wrocławia wybieramy się znów za rok.

Galerię z wyjazdu można zobaczyć na Facebooku.